10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

אובדן הריון – הפלות חוזרות טבעיות

נשירת שיער
אובדן הריון:

במאמר זה אדון בנושא כאוב לנו הנשים – אובדן הריון (הפלות חוזרות, הפלות טבעיות).

נשים שלא חוו בעבר הפלה, או לא נחשפו למקרה של הפלה טבעית בסביבתן אינן מודעות כלל לסיכוי הגבוה של הריון טבעי להסתיים בהפלה.
לכן, כאשר הן חוות הפלה, הן מתקשות להתמודד עם האובדן. לו ידעו כי שכיחות ההפלות הטבעיות גבוהה מאד אולי זה היה מקל על התמודדותן עם אובדן ההריון.

קרוב ל- 20,000 הריונות מסתיימים בכל שנה באופן טבעי. סטטיסטית, אחד מכל שישה הריונות צפוי להסתיים בהפלה. למרבה הצער, לערך אחת מכל ארבע נשים עוברת הפלה אחת לפחות במשך חייה. במקרים רבים, מעריכים שכ-30% מהביציות המופרות מופלות בדימום אשר נראה לאישה כווסת רגיל, ובעצם ההיריון נכשל עוד לפני שהאישה יודעת על ההריון.  מאחר והאישה עדיין אינה מודעת שהיא בהריון, לעתים קרובות הפלות מוקדמות מאד אינן מאובחנות כלל. רק כ-15% מכלל ההריונות שבהן האישה מודעת שהיא בהריון – מסתיימות באירוע הפלה טבעית.

למה הפלה טבעית מתרחשת?

הפלה טבעית הינה בקרת איכות של הטבע בכדי למנוע מתינוקות לא בריאים להגיע לעולם. לולא דרכו של הטבע להיפטר מהריונות שאינם תקינים, לבטח היינו נתקלים בהמוני אנשים חסרי איברים או בעלי פגמים שונים כתוצאה מפגמים כרומוזומליים. מה שמסביר מדוע יש כ”כ הרבה הפלות.

למרות כל זאת, נשים אשר חוו הפלה טבעית חוות אובדן קשה ומתמודדות לעיתים עם תחושה גדולה של אשם. נשים רבות לוקות ברושם מוטעה כאילו שעשו דבר מה שגרם להפלה. רק אחוז קטן של נשים שהפילו אכן אשמות בהפלה. נשים מעשנות הינן בקבוצת סיכון כפול של הפלות טבעיות. על פי מחקרים, לרוב, נשים מעשנות מפילות “עוברים בריאים”, צריכת אלכוהול מוגזמת וכמויות גבוהות של קפאין גם כן מעלים את הסיכון להפלה טבעית.  צריכת סמים גם היא מגבירה את הסיכויים להפלה.

האם ניתן למנוע הפלה?

הריון הוא תהליך ניסי ומופלא, בתקופה זו, האישה עושה כל מאמץ להתכוונן לגופה ולתינוקה ומומלץ בליווי תמיכה ובסיוע הסביבה. ידוע שכלי הדם ברחם רגישים מאד להשפעות של גירוי מערכת העצבים הסימפתטית ושההורמונים הקשורים למתח נרכש על כל סוגיו יכולים לחולל שינויים בזרימת הדם לעובר. גורמים נפשיים של פחד, חרדה ומתח, חוסר תמיכה מצד בן-הזוג והסביבה וזהות עצמית לקויה, עלולים לגרום לסיבוכים בתהליך ההריון ובמיוחד להשפיע על מהלך הלידה.

ומה לגבי רעלת הריון?

תסמיני רעלת הריון הינם: נפיחות, לחץ דם גבוה וחלבון בשתן. נשים הסובלות ממחלות כליות ויתר לחץ דם נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר ללקות ברעלת הריון. קיימות תאוריות רבות בנוגע לגורמי המחלה, איך איש אינו יודע בדיוק למה מתפתחת רעלת הריון.

הרפואה הסינית כטיפול תומך למניעת הפלות חוזרות

הטיפול הסיני בא לתמוך ולחזק אותך ואת גופך לאחר ההפלה, שהיא חוויה טראומתית ברמה זו או אחרת לכל אשה. הרפואה הסינית מציעה טיפול תמיכה לאחר אובדן הריון כדי להביא את האשה למצב גופני ונפשי טוב יותר להריון הבא. עפ”י הרפואה הסינית קיימים ארבעה גורמים להפלות חוזרות:

1. חולשת יאנג הכליות – מתבטא במחזור מאחר או מועט, הפלות חוזרות בשליש הראשון להריון. קרישי דם קטנים וכהים, חוסר ביוץ, עייפות ותשישות, רמה נמוכה של פרוגסטרון לאחר הביוץ.

2. חולשת יין הכליות – מתבטא במחזור מקדים או רב, הפלות חוזרות בשליש הראשון להריון, כאבי גב תחתון, הזעות לילה, נדודי שינה ורמת אסטרוגן נמוכה לפני הביוץ.

3. חום בדם – מתבטא בהפלות חוזרות בד”כ בשליש הראשון, תחושת חום בזמן ההריון ואחרי ההפלה, מחזור כבד ומקדים, עצבנות וחוסר שקט בהריון ולאחר ההפלה, כאבי ראש, צמא, עצירות, חוסר שקט.

4. חוסר צ’י – מתבטא בהפלות חוזרות לקראת סוף הסמסטר הראשון, עייפות ותשישות, חרדות, פלפיטציות, ווסת עם דימום מועט, כאבים בבטן התחתונה ומחזור וביוץ מאחר.

עיקרון הטיפול שלי הוא התאמת דיקור סיני וצמחי מרפא לפי הסינדרומים הנ”ל בכדי לאזן את הגוף והנפש ולחזק את הרחם לקראת הריון תקין ובריא.

הטיפול ברפואה סינית משפר את איכות רירית הרחם ויוצר רירית רחם אופטימלית להשרשה של עוברים. בנוסף הטיפול בדיקור וצמחים מעלה את זרימת הדם המקומית לרירית הרחם, מחמם את הבטן התחתונה ע”י מוקסות ותחבושות בשמן קיק (מחקרים ראשוניים אשר נערכו באוניברסיטת ג’ וושינגטון מצביעים על כך שתחבושות שמן קיק משפרות את מערכת החיסון, מחממות ומחזקות את רירית הרחם). כל אלה משפרים את איכות הרירית ויוצרים סביבה אידיאלית להשרשתו של עוברתוך כדי הקטנת הסיכויים להפלה.

אם התמודדת בעבר עם הפלה, הרשי לי לעזור לך. אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר דרך האתר,  דרך המייל שלי: [email protected] או בטלפון: 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור