10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

היעדר וסת | אמנוריאה

הרחם בנוי משריר בעל ציפוי פנימי שנועד לרפד את הרחם, רקמה זו מכונה: “רירית הרחם”. בהיעדר הריון, הרחם משיר את הרירית, וחלק מרירית הרחם מופרש דרך הנרתיק. הפרשה זו הינה מחזור הווסת.

בהיעדר דימום ווסתי “אל ווסת”, המחזור החודשי אינו מופיע.

הסיבות האפשריות לאל ווסת הינן:

  1. חוסר ביוץ.
  2. רמת גבוהות או נמוכות של הורומני התריס.
  3. ייצור עודף של הקורטיזול.
  4. דיאטה לא מבוקרת.
  5. לחץ ומתח נפשי.

אבחנה וטיפול

האבחנה מבוססת על התסמינים שמתגלים אצל האשה. במהלך הבדיקה הגופנית, הרופא קובע אם התפתוחתה המינית של האשה תקינה ומחפש סימנים המעידים על גורמים אחרים הגורמים ל”אל ווסת”. לדוגמא: בדיקות דם למדידת הורמונים של יותרת המוח וכן של אסטורגן, הורמוני התריס או קורטיזול.

הטיפול הרפואי הוא שימוש בפרוגסטרון ואולי גם אסטרוגן כדי לגרום להתחלת הווסת. האסטרוגן נועד להמריץ את הופעת התמורות המיניות.

חשיבות הדם לפי הרפואה הסינית

הדם הוא סוג של אנרגיה, מאפשר לחיים להתממש ולהתמקם במרחב ובזמן, בהירות רוחנית, שלווה, נוכחות, מלאות, זכרון מצטבר, שביעות רצון, הערכה עצמית ורוגע.
כולם נובעים מהדם. דם בונה, מתחזק, מלחלח, מתקן ונותן את אנרגיית החיים.
חוסר דם גורם לחוסר ווסת, פנים חיוורות, דיכאון, סחרחורות והפרעות שינה.

חוסר מחזור בעינים סיניות

חוסר דם מבטא – אי סדירות בווסת, מחזור חודשי קצר, קשיים הקשורים בווסת, אי פריון, הפלות חוזרות ושילוב החלמה שלאחר הלידה.

חולשת הכבד והכליות מבטאת – אמנוריאה, חוסר מחזור חודשי, עיניים יבשות, ציפורניים סדוקות, כאבים וחולשה בשרירים, חוסר שקט ונדודי שינה.

הטיפול באמנוריאה באמצעות הרפואה הסינית

דיקור סיני ורפואת צמחים לחיזוק והזנת הדם.

הצמחים לטיפול הינם:

  • אנג’ליקה סינית Angelica sinensis Dong quai –   מאזן את המערכת ההורמונלית, מחזק איברי רבייה, מסדיר מחזור חודשי, מקדם אסטרוגן.
  • אדמונית Paeonia lactiflora peony Bai Shao – פעילות רפואית, מקדם / מסדיר מחזור חודשי, משכך כאבים, נוגד דלקת, נוגד עווית, נוגד עווית (רחם).

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור