10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

התקרחות נשית – הסוד המוסתר

יומן החלמה אביב

בשנים האחרונות תופעת התקרחות נשית הופכת לנפוצה ביותר.  קיים מגוון רחב של סיבות להידללות ואובדן שיער מסיבי אצל נשים. הגורמים לנשירת שיער אצל נשים יכולים לכלול תורשה גנטית, חוסר וויטמינים וברזל.  נשירת שיער אצל נשים היא תופעה די נפוצה אחרי לידה וכן אצל נשים בגיל המעבר והלאה –  בתקופה זאת חלים שינויים הורמונליים המביאים בין השאר להפסקת וסת ולנשירת שיער מוגברת.  עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר נשים בכל טווח הגילאים, הכולל גם צעירות בנות 20 ו-30 הסובלות מתופעה של אובדן שיער בדרגה חמורה ביותר.

מור אפריאט – מטפלת מוסמכת, את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

צעירה בשם יעל שהגיעה אליי לקליניקה מספרת:

“שלום, שמי יעל, בת 26 ואני רוצה לספר לכם מעט על בעיית נשירת שיער שהייתה לי ואינה קיימת כיום.  באופן כלליאני בחורה צעירה ובריאה ללא כל בעיות רפואיותעושה כושר ונמצאת במשקל תקין.
בגיל 17 בערך החלה אצלי נשירת שיער מאסיבית
.  בהתחלה חשבתי שזו נשירת שיער שהייתה אופיינית לי כמידי חילופי עונות, אך עד מהרה נדהמתי לגלות שהנשירה לא מפסיקה והשיער היפה שלי שהיה סימן ההיכר שלי כל השנים התדלדל דראסטית והתחלתי להקריח בחלק הקדמי של הראש.  אסון
!!! “

הסיבות לנשירת שיער אצל נשים לא תמיד ידועות והרפואה הקונבנציונלית לעיתים קרובות נותרת חסרת אונים כאשר אין אבחנה הקשורה לבעיות רקע רפואיות.  יכול להיות כי גורמים סביבתיים מובילים להחרפה של תופעת ההתקרחות בקרב נשים, כמו חשיפה לכימיקלים ולרעלנים בסביבה, אורח חיים המלווה בסטרס בלתי פוסק ועישון.  לעיתים ניתן לזקוף התקרחות נשית לטיפולים קיצוניים בשיער או לדיאטות חריפות ולא מבוקרות המובילות לטראומה בגוף.  מה שברור הוא שכל הנשים הסובלות מנשירת שיער מוצאות עצמן בהתמודדות נפשית לא פשוטה.

נשירת שיער וזהות נשית

“כשהסתכלתי במראה ראיתי לפני אישה שמתקרחת ומאבדת את שיערה ואת נשיותה”  – יומן ההחלמה של מירב

בעוד שהתקרחות אצל גברים היא תופעה ידועה ומוכרת, אצל נשים מדובר בחוויה שונה לחלוטין.  מראה השיער קשור מאד בתחושת הנשיות ובזהות הנשית.  כמו שיעל ומירב מספרות – השיער הוא סימן ההיכר וחלק מהזהות הנשית ולכן התגובה של מי שסובלת מהתופעה היא אחרת.
התקרחות גורמת לעיתים להסתרה ואפילו לבושה ולפגיעה בדימוי העצמי, כאב, תסכול עצמי ודיכאון.  נשים פחות ישתפו את הסביבה שלהם, אף לא לחברות ומשפחה.  במקרים רבים מנסה האישה להתמודד עם הבעיה לבדה.

“מתוך ייאושן נשים שסובלות מנשירת שיער ינסו כמעט כל מוצר בשוק בתקווה לעצור את הנשירה ולא חסרים כאלה:

לא עזרו כל תוספי המזון למיניהם, מריחות של מינוקסי מיוחד לנשים, שמפו לנשירת שיער ולחיזוק שורשי השיער, תזונה מיוחדת שעליה קראתי באתרים השונים.

למעשה, דבר לא עזר להיפך, המצב הלך והידרדר מדי יום, כשהייתי מוצאת באופן קבוע שערות על הרצפה לאחר שהברשתי את שיערי וגם כשלא חפפתי אותו.  השתמשתי באבקות למיניהן שנועדו לכסות את ראשי המתקרח.

ולבסוף בלית ברירה פניתי לפתרון של תוספת שיער, שאומנם פתרה את הבעיה חזותית אך אני עדיין ידעתי מה מסתתר מתחת לתוספת.”

טיפול לנשירת שיער אצל נשים – כוחם של צמחי המרפא

למעלה מ-10 שנים טיפלתי בנשים רבות  שהגיעו אליי לקליניקה בכל דרגות החומרה של נשירת שיער. במשך התקופה הזאת חקרתי בצורה מעמיקה את צמחי המרפא והשילוב שלהם עם תזונה בהחזרת האיזון לגוף לקראת החלמה מנשירת שיער.  בתחום ריפוי התקרחות נשית השילוב הנכון של השניים מוביל לשיקום השיער וחיזוקו.

אני אציג כאן קוים כללים לדיאטה הנכונה ולצמחים הנדרשים בתהליך הטיפול אך חשוב לציין שעבור כל מטופלת מותאמת פורמולת צמחים במינונים משתנים בהתאם למצבה הפרטני לאחר אבחון בקליניקה.

תזונה נכונה לנשירת שיער

לתזונה יש חשיבות של ערך עליון בהפסקת הנשירה ובשיקום השיער עד להחלמה מלאה.

חשוב להעשיר את התפריט במקרה של חוסר דם וחסר ברזל בפריטין (המחסנים של הברזל)

B12, חומצה פולית ועוד.

 מה מומלץ לאכול כדי להעשיר את הדם בברזל ולחזק את השיער ?

7 שקדים ביום

3 אגוזי מלך

כפית פשתן טחון

שומשום או טחינה

חצי סלק ביום (הסלק מחזק דם וברזל )

בשר אדום או דגים לפחות שלוש פעמים בשבוע

עדשים שחורות

עדשים כתומות

כוסמת

קינואה

והרבה ירקות ירוקים שעשירים בברזל


טיפול בנשירת שיער בעזרת צמחי מרפא

בנשירת שיער והתקרחות נשית הטיפול בצמחי מרפא הינו הכרחי.  השלב הראשון של הטיפול נועד לעצור הפסקת הנשירה ונמשך כחודש.  השלב השני מטרתו עידוד הצמיחה ושיפור מראה השיער.

פוליגונום – צמח ה  He Shou wu  בתרגום מסינית –שיערו השחור של מר he

פעילות הצמח מודגשת לחזוק הכליות, הכבד הדם והגינג.  שורש הפוליגונום מפורסם ביכולתו לחזק ולהשחיר את השיער.

תגובות לטיפול בעזרת צמחי מרפא אלה הוא צמיחה מחודשת של השיער מארבעה חודשים מתחילת הטיפול ואילך.

נהוג לשלב צמחי מרפא נוספים לאחר אבחון ובהתאם לבעיית המטופלת.

במקרה של נשירת שיער רפואת הצמחים עוזרת על ידי מתן תמיכה:

בחיזוק דם

איזון הורמונלי

הרגעת הנפש

חיזוק ברזל וחוסרים אחרים

עידוד צמיחה מחודשת של השיער

שיפור מראה השיער

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור