10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

כאבי מחזור – דיסמנוריאה PMS

אלופציה - יומן החלמה ליטל

תסמונת טרום וסתית הינה הופעת כאבי מחזור לפני הווסת ובמהלכה, כאבי מחזור מתבטאים בכאבי בטן עזים, התכווציות בבטן התחתונה, כאבי ראש, כאבים באגן וכן כאבי גב תחתון המקרינים גם לרגליים.

ישנם מצבים נפשיים, בהם מופיעים תסמינים כשבוע לפני הופעת הווסת והם באים לידי ביטוי ברגישות, עצבנות קלה, רגישות בשדיים ומצב רוח ירוד עד כדי דיכאון קל.

עפ”י מחקרים אחת הסיבות לכאבי מחזור הינה הימצאות רמות גבוהות של פרוסטגלנדין F2 בגוף האשה. כאשר הורמון זה משתחרר אל זרם הדם לאחר התפרקות רפידת הרחם, הרחם מתחיל להתכווץ והתכווצות זו גורמת לכאבי המחזור.

כאבי מחזור ברפואה הסינית

עפ”י הרפואה הסינית, הדם והצ’י צריכים להיות בתנועה מתמדת. אסור שזרימת הדם תהיה נוקשה או מעוותת. זרם חזק, אחיד וסדיר של דם הוא המצב האידיאלי.

בעיות במחזור החודשי נובעות מסטגנציה (תקיעות) של צ’י ודם, כאבים הנובעים מדם תקוע יהיו ממוקדים וממושכים יותר.

סיבה נוספת לכאבי מחזור הינה, התכווציות ואי נוחות של קור, קור עוצר את זרם הדם וגורם לכאב. חסימה של צ’י ודם, משבשת את המחזור וגורמת להקדמתו או איחורו או הופעה בלתי סדירה של המחזור החודשי. מחזור זה בד”כ יהיה לא סדיר עם קרישים רבים מידי. (קרישי דם הם סימן לסטגנציה של דם, אחת הסיבות השכיחות להופעת כאבי מחזור).

מבחינה רגשית, חוסר איזון הורמונאלי גורם לעצבנות, תיסכול, כעס, דיכאון, רגישות יתר, התקפי בכי ואובדן הביטחון העצמי במשך המחזור.

ההיבט התזונתי

תפריט לא מאוזן שעיקרו מזונות מזוקקים-עתירי שומנים לא רוויים, מעודד חוסר איזון הורמונאלי בכל הרמות.  חוסר איזון הורמנאלי הינו אחד הגורמים גם לנשירת שיער וציפורניים שבירות, דיכאון ואף עלייה במשקל, וכל זה בנוסף לכאבי המחזור.

המלצה תזונתית לכאבי מחזור

אם אפשר, להפסיק לצרוך מוצרי חלב, במיוחד: גלידות, גבינות וקוטג’.  עפ”י נסיון קליני, מטופלות רבות זוכות להקלה רבה בסימפטומים של כאבי ווסת, דימום כאב, כאבי שדיים ואנדומטריוזיס רק בזכות הפסקת הצריכה של מוצרי חלב.

צמצום מיידי בכמות הפחמימות המזוקקות: עוגות, עוגיות, טוגנים וכו’.  כל אלו מפירים את האיזון ההרומנאלי ומחוללים עוויתות.

הגבלה על צריכת הבשר האדום, עד שתי מנות בשבוע לכל היותר.

נטילת חומצות שומן חיוניות כגון: אומגה 3, ויטמין E, זרעי פשתן, מגנזיום, אבץ וסידן המקילים מאד על כאבי מחזור.

הטיפול ברפואה הסינית

דיקור יכול לסייע רבות בהפחתת או מניעת כאבי מחזור.

צמחי מרפא עבור כאבי מחזור

Bupleurum spp – צלע השור- מותווה לטיפול בעימדון ותקיעות, תסמונת כאבי מחזור (pms)

Black Cohosh – קוהוש שחור- נועד לטיפול במגוון בעיות נשים, מאזן מערכת הורמונלית, מסדר מחזור חודשי ונוגד עוויתות רחם.

Corydalis – קורידלית- צמח ממשפחת הפרג, משכך כאבים ונוגד עווית הנגרם מכאבי מחזור.

מקרה בוחן של תסמונת קדם ווסתית

מיקי בת ה- 30 הגיעה לקליניקה עם כאבי מחזור עזים, דימום כבד, שחלות פוליציסטיות ונשירת שיער. התזונה של מיקי לא היתה מאוזנת כלל והתבססה על מוצרי חלב, אותם נהגה לצרוך באופן קבוע. היא הונחתה להפסיק במיידית את צריכת מוצרי החלב והבשר האדום ובמקביל לעבור לתזונה בריאה ומאוזנת. כמו כן, נטילת צמחי מרפא המפחיתים כאבי מחזור ומאזנים מבחינה הורמונאלית, ומחזקי דם המשפרים גם את צמיחת השיער.
לאחר שלושה חודשי טיפול של דיקור וצמחי מרפא, חל שיפור ניכר במצבה של ריקי.  כאבי המחזור נעלמו כליל, היא השילה כ-10 ק”ג ממשקלה שנראה היה כעודף, ובנוסף היא נהנתה מצמיחה מחודשת של השיער.

אני ממליצה לך להמשיך ולקרוא יומני החלמה של מטופלות שלי בקטגורית אנדומטריוזיס – יומני החלמה

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור