10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

תסמונת גיל המעבר – מנופאוזה – ברפואה סינית

בעיות פריון - יומן החלמה מיטל
תסמונת גיל המעבר – מנופאוזה – ברפואה סינית

מנופאוזה, משמעו גיל המעבר.

גיל המעבר הינו תהליך של שינוי, שבמהלכו גוף האישה עובר ארגון מחדש של תפקודו.
שינוי זה יכול להתחיל אצל נשים מסוימות לקראת סוף שנות ה-40 או אחרי גיל 50.

בשלב זה אישה עלולה להיתקל באי-סדירות של המחזור החודשי ולחוש בשלבים הראשונים של שינויים הורמונאליים. זו התקופה הטובה ביותר שבה ניתן להתחיל לשפר ולבנות את הבריאות שתחזק אותה במשך כל חייה מעתה ואילך.

החל מאותה נקודת זמן של התחלת המנופאוזה, התנודות ההורמונאליות של האישה יכולות להיות חזקות מאוד ונשים רבות המגיעות לסוף שנות ה-40 או אחרי גיל ה-50 חוות שינויים הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. שינויים אלו יכולים להתבטא בגלי חום, הזעה, אי נוחות, כאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, עייפות מתמשכת, ירידה בזיכרון, דופק מהיר וכו’… תופעות אלו יכולות להכניס נשים לחוסר אונים לחרדה וללחץ. כדי להפיק את המרב מהשינוי של גיל המעבר, אני מעודדת אישה לחשוב עליו כעל תהליך שבמהלכו היא תיצור את הגוף הבריא שהיא זקוקה לו כדי להתקיים עד סוף ימיה, השינוי של גיל המעבר היא תקופה מצוינת להתרכז במניעה של בעיות המתגברות בשלב זה .

רוב הנשים בתרבות שלנו חוות אי נוחות מסוימת וסימפטומים המטרידים אותן בגיל זה. הדרך הטובה ביותר לעבור את השינוי היא הדרך המנצלת את הידע הרפואי המערבי בנוגע לחילוף חומרים של הורמונים, צפיפות העצם וטיפול במצב הרגשי בשילוב דרכי הריפוי של המזרח, החל במדיטציה, אקופונקטורה, צמחי מרפא והתאמת התזונה לשינויים.

ברפואה המערבית התדרדרות תפקוד השחלות ושינוי ביכולתן להפריש אסטרוגן, מהווה את הסיבה למנופאוזה מוקדמת או מאוחרת. גלי חום פוגעים בשינה וגורמים לעייפות מתמשכת, עצבנות, כאבי ראש, סחרחורות, ירידה בזיכרון, דופק מהיר, הפרעות בתחושה של הגפיים,עלייה במשקל, יובש בנרתיק ועוד..
הרפואה הסינית מביאה עימה פיתרונות יעילים ומהירים:

אחד הפתרונות הם דיקור וצמחי מרפא לנשים.

דיקור סיני לנשים – לפי הרפואה הסינית, המרידיאן החודר (chong) מפסיק להתמלא בעודפי דם ולחות הקרויים “הטל השמיימי”, דבר המביא להפסקת הווסת ולסוף הפוריות. מנופאוזה אינה מהווה מצב של חסר וגם לא תציג מצב של חסר, אלא אם הייתה הידרדרות מוקדמת של דם יין או ג’ינג. בחשיבה הסינית, האסטרוגן הוא רק אחד מתוך מגוון הפרשות פנימיות הנקראות תמצית ג’ינג.

כל איבר בגוף מפריש תמצית משלו:

הכבד – דמעות,

כיס המרה – נוזל מרה,

הלב – זיעה,

הטחול – רוק (בזמן הארוחה),

הריאות – רירית,

הכליות – שתן.

לכל הנוזלים האלו קוראים לחלוחית. ההפרשות הדלילות והסמיכות, יחד עם הדם ומח העצם נוצרות ע”י ג’ינג הכליות. ירידה של ג’ינג או של דם יכול להוביל ליובש עם תופעות כמו יובש בעיניים, עור שיער, ציפורניים ויובש וגינאלי, כמו כן עצירות דלקת שלפוחית השתן או השופכה, היחלשות של אש הכליות מחלישה את יכולת הכליות לעגן את הצ’י ומאפשרת ליאנג לעזוב את מקומו הטבעי במחמם התחתון ולצוף מעלה והחוצה בצורה של גלי חום והזעות.

המלצות בתזונה לגיל המעבר:

כיוון שנשים בגיל המעבר סובלות מעודף חום כדאי להם להימנע ממזונות מחממים כמו קפה, אלכוהול, פלפל חריף, פלפל שחור, ג’ינג’ר, הל, קינמון, בשר, חריף ושמן סויה .

לטעם חמוץ יש השפעה מכווצת ולכן זה עשוי להקל על ההזעות.

המזונות המתאימים הם:

יוגורט, אננס, קיווי, אוכמניות, זיתים, מנגו, עגבנייה, ענבים, פטל ופרי הדר.

מומלץ לאכול מזונות המכילים פיטו-אסטרוגנים: פולי סויה, אפונה וקטניות נוספות, שיבולת שועל, אורז מלא וחיטה מלאה.

מומלץ להימנע מאכילה בלילה כי היא מחלישה את היין.

במקביל לשינוי התזונתי, יש צורך בטיפול בדיקור המאזן את עודף היאנג כמו גם בשימוש בצמחי מרפא סיניים ומערביים,אשר גם הם פועלים לאיזון הורמונאלי.

צמחי מרפא מומלצים:

Angelica sinensis

Polygonum

Phellodendron

Rehmannua root

מקורות :

ד”ר כריסטיאן נורתרופ

 

אם גם את מתמודדת עם תופעות גיל המעבר, אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר דרך דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור