10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

שחלות פוליציסטיות וטיפול לפי הרפואה הסינית

אלופציה - יומן החלמה אייל

שחלות פוליציסטיות הן תופעה שכיחה בקרב נשים. יש הטוענים שכשליש מהנשים מאופיינות בשחלות פוליציסטיות ברמה כזו או אחרת. שחלות פוליציסטיות הן שחלות מוגדלות, בהקף של עד פי שלושה מגודל השחלות הרגילות והן מכילות מספר רק של שקיקי ביציות או ציסטות מרובות. חלק מהנשים סובלות גם מתופעות לוואי – מתסמונת  השחלות הפוליציסטיות. לתסמונת תופעות לוואי מגוונות : מחסור בווסת, אקנה, שיעור, השמנת יתר ותנגודת אינסולין (הקשורה להשמנה והתפתחות סוכרת). כשליש מהנשים הסובלות מבעיות פיריון הן בעלות שחלות פוליציסטיות.

זיהוי שחלות פוליציסטיות

זיהוי שחלות פוליציסטיות הוא פשוט – באמצעות אולטרסאונד סטנדרטי. שחלות האישה יאובחנו כפוליציסטיות אם פזורים בהיקפן למעלה מ-12 זקיקי ביצית או שהזקיקים הם בגודל שבין 2 ל – 9 מילימטרים. לא ניתן לאבחן כשהאישה נוטלת גלולות למניעת הריון, שמשפיעות על הסביבה ההורמונלית של הזקיקים או בימי הביוץ, שבהם יש זקיקים מוגדלים באופן טבעי.

תסמונת השחלה הפוליציסטית

מעריכים שבין 5 ל – 10 אחוזים מהנשים בגילאי הפיריון סובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות. חלקן מגלות זאת בשל בעיות במחזור הווסת והתופעות האחרות שצויינו, אצל אחרות התסמונת מתגלה בעקבות הקושי להרות. הסיבה לתופעה היא כנראה עליה בייצור הורמונים גבריים באזור השחלות, כנראה בעקבות רמות גבוהות של אינסולין במערכת הרביה. משערים שיש השפעה גנטית משמעותית על היווצרות התופעה באישה. בעיות הפיריון הנלוות לתסמונת, נובעות מציסטות שצומחות על פני השחלה ומונעות את השחרור הטבעי של ביצית בימי הביוץ.

טיפולי פיריון בנשים בעלות תסמונת השחלה הפוליציסטית

הרפואה הקונבנציונלית מציעה מספר דרכים מקובלות לסייע לאישה הסובלת מהתסמונת להגיע לביוץ תקין. הטיפול השכיח ביותר הוא באמצעות תרופה כמו איקוקלמין או זריקות מעודדות ביוץ. סוג אחר של תרופות, שמטרתן להעלות את רגישות הגוף לאינסולין, מקובל בטיפול בעיקר אצל נשים בעלות עודף משקל.

אופציה נוספת היא טיפול בסטרואידים כדי להפחית את רמות ההורמונים הזכריים. בשלושת סוגי התרופות, המטרה היא דומה : להביא לשינוי המאזן ההורמונלי באזור השחלות כדי למזער את הגדלתן ולמנוע צמיחת ציסטות. במקרים נדירים, שלא שכיחים בארץ, ניתן גם לבצע ניתוח לפרוסקופי בהרדמה מלאה, שבו כורתים או צורבים חלק מרקמת השחלה כדי לאפשר תפקוד תקין שלה.

תסמונת השחלה הפוליציסטית והריון

מרבית הנשים המתקשות להרות יטופלו קודם כל באיקקוקלמין כמחציתן יהרו בטווח החצי שנה הראשונה. בזמן היהריון לא ידוע על קשר להפלות טבעיות או למומים בלידה, אך יש קשר טבעי עם התפתחות סוכרת הריון ולכן מומלץ לנשים שיש להן את התסמונת להיות במעקב במיוחד בשליש השלישי. לאחר הלידה הראשונה, נשים רבות שיש להם את התסמונת נוטות למחזור סדיר יותר ומצליחות להיכנס להריונות נוספים ביתר קלות.

במקביל לשיטות הטיפול השונות, מומלץ לנשים לשפר את אורחות החיים, להפחית בלחץ, להיכנס לדיאטה מאוזנת ולהפחית מעט במשקל.

שחלות פוליציסטיות –והראיה הסינית

לפי הרפואה הסינית מצב של שחלות פוליציסטיות נחשב ל –blood QI stagnation – משמע תקיעות דם במחמם התחתון  המתבטא בגושים או בגידולים שפירים כגון שחלות פוליציסטיות (ריבוי של ציסטות קטנות בשחלה ). המצב של מיומות או תקיעות דם שנקראת בלקסיקון של הרפואה המערבית אנדומטריוזיס.

לפי הרפואה הסינית חסימת דם יכולה לגרום למיחושים גניקולוגים כגון :

גידולים תוך רחמיים ציסטות בשחלות  מחלה כרונית באגו ובהן אנדומטריוזיס.

מבחינה רגשית :

זרימת דם תקינה מאפשרת לנו:

  • לזרום עם מהלך חיינו, להתנהג בחופשיות, ליצור ולהיות יצירתיים ותקשורתיים
  • מאפשרת לנו לחוש ולהרגיש שורשיות וכי יש לנו קרקע ויציבות רגשית .

חסימת דם –עלולה לגרום לתחושת אימה ,חוסר קרקע חוסר יציבות ותחושת תלישות

חשוב שתביני כי קיים קשר ישיר בין תקיעות רגשית לפיסית.  נשים החשות בתקיעות יצירתית וביטוי האישי קרוב לוודאי תפתחנה blood QI stagnation הגורם לחסימה פיסית המתבטא בחוסר איזון הורמונלי , ייצור ציסטות מרובות, מיומות ותקיעות דם .

רפואת הצמחים והנעת דם

רפואת הצמחים הקלינית באה לתת דחיפה ולהניע דם ולשחרר את החסימה הן מההיבט הרגשי והן הפיסי שילוב של צמחים כגון

קינמון סיני , פוריה, קוקוס, זרעי אפרסק ,סיפרוס קורידליס שמונע כאב ועוד צמחים אחרים בעלי סגולות תרפיסטיות. השילוב והמינון הנכון שלהם תורמים לטיפול בשחלות פוליציסטיות ובהחזרת האיזון לגוף.

עם הטיפול הצמחי ניתן לשלב תזונה שמנקזת את הכבד ומשחררת חסימות דם והן חסימות רגשיות או תזונה שמאזנת הורמונלית בונה דם ומייצבת את הטחול ואת הנפש בהתאם למצבה האינדיבידואלי של המטופלת.

רק בריאות!

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור