10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

אנדומטריוזיס ופוריות – כמילריום צמח הזהב

פריון הגבר


אנדומטריוזיס
 (Endometriosis) היא מחלה כרונית המתאפיינת בהימצאותם של מוקדים העשויים רקמה הדומה לרקמת רירית הרחם, והנמצאים בעיקר בחלל האגן, על פני השחלות, על הרצועות המתחברות לרחם ומאחורי הרחם.

אנדומטריוזיס היא אחת הסיבות השכיחות לתופעת אי-הפריון ההולכת ומתרחבת בשנים האחרונות – כשליש מהנשים הסובלות מהמחלה מתקשות להיכנס להיריון.  אבחון מוקדם של אנדומטריוזיס ומתן טיפול מתאים יכולים להפחית את סבלן של נשים אלו.

התסמינים של אנדומטריוזיס הם כאבי קשים וכאב לא-מחזורי באגן. ידוע גם כי נגעים של אנדומטריוזיס עלולים לגרום להיווצרות רקמה צלקתית או הידבקויות המעוותות את איברי האגן וגורמות לחסימה של החצוצרות או השחלות. תופעות אלו עלולות להפריע לביוץ בשחלה, למנוע את מפגש הזרע והביצית בחצוצרה ואת מעבר הביצית המופרית לרחם. במילים אחרות, אין מדובר רק בתסמיני המחלה אלא בהשלכותיה הישירות על פריון האישה.

טיפול :
מקובל להפנות נשים המתקשות להיכנס להיריון בעקבות אנדומטריוזיס, לבצע הפריה חוץ-גופית, בעיקר בשל הפרעות מכניות המונעות ביוץ תקין ומפגש זרע- ביצית.

בהפריה החוץ-גופית מתגברים על קשיים אלה על ידי עקיפת החצוצרות, ביצוע הפריה וגידול ראשוני של העוברים במעבדה.  תהליך זה מאפשר התפתחות תקינה של עוברים בסביבה נקייה מנגעי האנדומטריוזיס.

רפואה סינית כטיפול תומך בבעיות פריון:
הרפואה הסינית נותנת מענה ותמיכה לאישה הסובלת מאנדומטריוזיס והמנסה להיכנס להיריון:

  • תמיכה נפשית ורוגע
  • שיפור תפקוד השחלות  ואיכות  הביציות
  • איזון הורמונלי
  • יצירת זקיקים רבים יותר
  • חיזוק הרחם והכנתו לקליטה טובה יותר של העוברים
  • תמיכה בטיפול הקונבציונלי ותרומה להצלחתו.

צמח הכמילריום והשפעתו על פריון:
צמח הכמילריום גדל באמריקה הצפונית ופועל כממריץ חיובי במצבים של פעילות ירודה של השחלות והרחם. ניתן  לטפל בעזרתו במגוון רחב של ליקויים במערכת הרבייה הנשית – משפר את איכות הביציות, אחראי ליצירת זקיקים רבים יותר, תומך בקליטת ההיריון, מחזק את הרחם ומכין אותו לקליטה טובה יותר של העוברים.

התוויות רפואיות:
צמח הכמילריום מאזן את המערכת ההורמונלית הנשית ואת תפקוד איברי הרבייה, מסדיר את המחזור החודשי, משפר את התפקוד המיני ומונע עווית רחם. בנוסף, מטפלים בעזרתו גם באל-וסת,  (Amenorrhea) בווסת שופעת ובתסמונת קדם-ויסתית; הכמילריום נמצא יעיל גם בטיפול בבחילות היריון, צירי לידה מוקדמים, שחלה פוליציסטית, תסמונת גיל המעבר ואנדומטריוזיס.

הכמילריום ברפואה סינית:
על פי הרפואה הסינית מזין הכמילריום את הדם והצ’י של הרחם, מאזן את המחזור החודשי
ומגביר פוריות.
חוסר דם ברחם מתבטא על פי הרפואה הסינית, באל-וסת, בדימום מועט בעת המחזור החודשי, ביובש וגינלי, בעור יבש, בתסמונת קדם ויסתית, בחוסר חשק מיני
ובבעיות פריון.  חוסר צ’י הרחם מתבטא בדימום וסתי כבד, בכאבי מחזור עקב גודש דם ברחם; חוסר בצ’י הכליות מתבטא בדימום וסתי מועט, בכאבי גב תחתון ובכאבים קשים המוקרנים לרגל (סיאטיקה), בהפרשה וגינלית לבנה ובהפלות חוזרות; חוסר צ’י או תקיעות בקיבה ובכבד מתבטא בחולשה, בחוסר תיאבון, בעיכול איטי ובבחילות.

בדיקת תוצאות הטיפול בכמילריום:
קבוצת ניסוי של חמישים נשים הסובלות מאנדומטריוזיס ואי-פריון וטופלה בכמילריום, חולקה לשלוש תת-קבוצות:

  • נשים הסובלות מאנדומטריוזיס והמתקשות להיכנס להיריון, שעברו ניתוח ואחריו טיפול הורמונלי לצורך הפריה חוץ-גופית.  בקבוצה זו פחתה כמות ההורמונים, שהאישה נזקקה לה לפני שטופלה בכמילריום, ונראה שהצמח אף הגביר את איכות הביציות.  השילוב בין השניים זירז את הכניסה להיריון ותמך בו.
  • נשים הסובלות מאנדומטריוזיס והמתקשות להיכנס להיריון, שעברו ניתוח, וההפריה החוץ-גופית נעשתה אחריו בעקבות ביוץ טבעי ללא טיפול הורמונלי.  השימוש בצמח הגדיל את כמות הזקיקים – בין  שניים  לחמישה.
  • נשים הסובלות מאנדומטריוס והמתקשות להיכנס להיריון, שלא עברו ניתוח וטופלו אך ורק בכמילריום.  קבוצת נשים זו נמצאה בשלב הראשוני של המחלה שבו לא נתגלו ציסטות גדולות והידבקויות מרובות.  גם בקבוצה זו גדלה כמות הזקיקים ואיכות הביציות השתפרה. היו שעברו הזרעה ואחרות הפריה חוץ-גופית.


לסיכום:
צמח הכמילריום הוא צמח  המטפל במגוון בעיות הקשורות בתפקוד לקוי של מערכת הרבייה הנשית, הוא משפר את איכות הביציות, אחראי ליצירת זקיקים רבים יות ר, תומך בקליטת ההיריון, מחזק את הרחם ומכין אותו לקליטה טובה יותר של העוברים.

צמח הכמילריום הוא צמח נדיר שנמצא על סף הכחדה ונחשב לחסר תחליף כמעט. ניסיונות שנעשים לגדלו באופן מתורבת נתקלים בקשיים רבים ולכן הוא אחד היקרים והנדירים שבצמחי המרפא.

מקורות :ראן צמחים בע”מ

 

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור