10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

בעיות פוריות אצל אישה – גורמים אפשריים

שיער דליל - יומן החלמה טל
בעיות פוריות אצל אישה – גורמים אפשריים

כל אישה המתקשה להיכנס להיריון שואלת את עצמה מה הסיבה לכך. ביותר ממחצית המקרים שבהם נמצא חוסר פוריות אצל זוגות המקור לקושי הוא במערכת הרבייה הזכרית ובאיכות הזרע.

כאשר בעיית הפריון מזוהה אצל האישה  יכולות להיות לכך סיבות רבות. פוריות קשורה בגורמים רבים ביניהם תורשה וגיל. אצל האישה חלה ירידה משמעותית ביכולת ההתעברות מגיל 36 ואילך, כפי שנמצא בלא מעט מחקרים. עם זאת נשים צעירות רבת סובלות מחוסר פוריות ולעיתים הגיל נוסף לגורמים אחרים כמו חוסר איזון הורמונלי אורח חיים לא בריא. בנוסף לכך, חלק מהגורמים אינם ידועים ויש גם כאלה הנובעים מרקע נפשי כגון סטרס.

איכות ביציות נמוכה: 

גיל: למרות היכולת להרות גם בגילאים מתקדמים יותר, עם או ללא סיוע של אמצעים רפואיים שונים, נמצא כי היכולת של ביציות האישה לקלוט זרע ולפתח הריון תקין  יורדת בצורה משמעותית החל מהמחצית השנייה של שנות השלושים. במקביל גם הסיכוי לעובר הסובל ממומים כאלה ואחרים גבוה יותר.

אורח חיים מודרני: עדויות לכך שגם אורך החיים המודרני הכולל סטרס, מתחים וחרדות, זיהום אוויר וצריכה של מזונות לא בריאים, עודף משקל ואלכוהול פוגעים באיכות הביציות יותר מבעבר.

כיצד יודעים אם איכות הביציות ירודה? ניתן לבדוק את איכות הביציות בבדיקת דם: בדיקת דם FSH היא בדיקה נפוצה להערכת איכות ביציות. FSH גבוה מעיד על איכות ביציות נמוכה. כיום הסברה העיקרית היא שרמה גבוהה של FSH מעידה על כמות ביציות נמוכה בשחלה אפילו יותר מאשר על איכותן. אצל צעירות אם כן, בעזרת טיפולי פוריות אפשר להשיג הריונות תקינים והפריה מוצלחת. אצל נשים בגיל מתקדם, גם ברמות נמוכות עלולה להיווצר בעייה בלידה.

אם ברצונך לבדוק את איכות הביציות שלך ניתן גם לערוך בדיקת דם פרטית לבדיקת פוריות שעולה 350 ₪ – AMH. בדיקה זאת מראה את רמת ההורמון האנטימלריאני שמעיד על רמת הפוריות אצל האישה. 

חוסר איזון הורמונלי – זהו גורם נפוץ ביותר לבעיות פוריות אצל האישה. חוסר איזון הורמונלי יכול לגרום לבעיות בביוץ, לשיבושים בקבלת הוסת ועד להפסקתו המוחלטת (אימנוראה).
לפי ההשקפה של הרפואה הסינית יש לעמוד על הגורם לחוסר איזון ולפתור את הבעיה מהשורש.

נטילת גלולות נגד היריון לאורך זמן אף היא מורידה את פוריות האישה.

ירידה בתפקוד השחלה ובביוץ: השחלות אמונות על יצירת ביציות תקינות ושחרורן למערכת הרבייה. הביטוי העיקרי של ירידה בתפקוד השחלה הנשית, הוא מצב של שחלות פוליציסטיות – שחלה מורחבת ובעלת ציסטות. הפרשת יתר של אינסולין גורמת לשחלה המורחבת להפיק הורמונים זכריים ונוצרת סביבה שבה לא משוחררות ביציות חדשות ולא מתקיים ביוץ תקין. בין היתר, הסימנים החיצוניים של מצב כזה יכולים להיות העדר וסת או וסת בלתי סדירה. ניתן לטפל בבעיה על ידי טיפול רפואי שמשנה את האיזון ההורמונלי בשחלות ומעודד ביוץ, באמצעות איקקלומין או לפנות לטיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני וטיפול תזונאי.

בעיות בחצוצרות:
החצוצרות משמשות כמעין נתיב להולכת ביצית אל הרחם להפריה על ידי זרע הגבר. בכ –  10 עד 15 אחוזים ממקרי אי הפריון אצל נשים, מקור הבעיה הואט בחסימה מלאה או חלקית של החצוצרות על ידי ציסטות או הצטלקויות. אין הסבר גורף וחד משמעי לתופעה של חסימת חצוצרות, בחלק מהמקרים מדובר בתגובה לדלקת באיזור האגן הקטן או בתגובה של מערכת החיסונית למצב רפואי קיצוני. בחלק מהמקרים אפשר לפתוח את פתח החצוצרה באמצעות לפרוסקופיה ניתוחית (ניתוח שמתבצע על ידי החדרת צינורית עם מצלמה לחלל הרחם והחצוצרות).

בעיות בקליטת ביצית ברחם
הרחם הוא המרחב שבו מופרית הביצית ובו היא מושרשת לאורך ההיריון. יש מקרים בהם הסביבה ההורמונלית ברחם או הרקמה הרירית שלה לא מאפשרות הקלטות של הביצית והתפתחותה. הסיבות העיקריות לכך הן גדילתם של מיומות ופוליפים (גידולים שפירים) רבים או גדולים ברחם, דלקת ברחם או הידבקויות של רירית הרחם (תסמונת אשרמן). לכל אחד מאלה יש טיפול שונה, לכן חשוב לאבחן במדיוק את המקור לאי הפריון באמצעות היסטרוסקופיה אבחנתית בידיו של מומחה.

אנדומטריוזיס
אנדומטריוזיס הוא מצב כרוני בו מתרחשת צמיחה מסיבית של תאים מחוץ לרחם הדומים לאלה שגדלים ברחם באופן רגיל. תאים אלה גדלים כמעין רקמות ריריות המצטברות בעיקר בחלל האגן, בשחלות, על הרצועות המתחברות לרחם ומאחורי הרחם.

הופעת רקמות אלה זו משפיעה לרעה על היכולת של נשים להיכנס להיריון ולעיתים רבות כלל אינה מאובחנת.

אם כן, מגוון הסיבות לבעיות פריון בקרב נשים הוא רחב ולכל אחת מהן טיפול מתאים ויעודי. לכן, הצעד הראשון הוא אבחון פרטני של המטופלת, תוך התחשבות בבדיקות הדם שלה, בגילה ובמצבה הבריאותי. חשוב לזכור לבסוף שתחום היריון כיום, במיוחד בארץ, מפותח ומתקדם מאוד. שילוב של טיפול בהשקפה של הרפואה הסינית ביחד עם טיפול מערבי יכול  להגביר משמעותית את סיכויי ההפרייה אצל נשים המתקשות להיכנס להיריון.

הראייה הסינית לבעיות פריון

חוסר דם וקיפאון עצירה – לפי ההיבט הגניקולוגי של הרפואה הסינית, חוסר צי ודם עלולים לגרום לסיבוכים אחדים. הווסת יכולה להיות קצרה עם מעט דימום.

חסר דם  עלול לגרום לווסת מועטה או לא סדירה או להפרעות בפוריות.

חסר צי – בחלק מהמקרים הדימומים הווסתיים עלולים להיות גדולים גם כשיש חוסר דם. היות שדם אמור להזין את הצי  אשר לא מחזיק את הדם בכלי הדם ומכיוון שלדם אין לאן להתנכז הוא דולף גם כשהוא חסר .

הטיפול במקרים אלה  נעשה על ידי חיזוק הדם על ידי צמחי מרפא ותזונה שמחזקת את האלמנטים החלשים.

דם קרוש בבטן – גידולים  הסימפטומים הם כאבי וסת עם דם קרוש וכהה. הכאב מוקל עם תחילת הווסת, גושים בבטן, אנדומטריוזיס ציסטות שחלתיות, מיומה תסמונת קדם ווסתית הפרעות בפוריות.

טיפול: במקרה זה ברפואה הסינית יהיה הנעת דם שחרור הסטגנציה שלהדם, פירור הגושים. הטיפול מושג על ידי שימוש בצמחי מרפא סיניים להנעת דם ומניעת סטגנציה שלו.

חסר ביאנג הכליה  חוסר בתמצית גינג – הסימפטומים הם וסת לא סדירה הפרעות פוריות, חשק מיני ירוד, חיוורון הפרעות שינה, דיכאון

טיפול – המטרה בטיפול היא חיזוק וחימום יאנג הכליה הזנת התמצית חיזוק המרדיאנים והנעתם.
טיפול בצמחי מרפא  נועד להזנת יאנג הכליה לצורך שיפור הפוריות. ההבט היין והיאנג של הכליות היא כמו השמן אם נגביר את הלהבה היא תכלה את השמן, את היין לפי כך תמיד עלינו ללהזין את היין כשאנו רוצים לחזק את היאנג.

הרפואה הסינית  משתמשת במגוון כלים לאתר את הבעייה, ממה נובעת בעיית הפריון אצל האישה
חסר דם, סטגנציה של צי ודם חוסר יאנג הכליה סטגנציה בצי הכבד עם חוסר דם  ועוד.

עוד לפני תחילת הטיפול המטפל מאתר מאין נובעת חוסר היכולת של האישה להיקלט להריון.
על ידי התאמה של צמחי מרפא ותוכנית טיפול מתאימה ניתן לאזן את האיברים עפי הרפואה הסינית ולהגיע להרמוניה בגוף תוך חיזוק הדם, חיזוק הרחם הפריון והפוריות.

טיפול יעיל ברפואה הסינית ישלב צמחי מרפא תזונה נכונה ודיקור.

אם את מתמודדת עם בעיות פוריות, את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר,  דרך המייל שלי: [email protected] או בטלפון: 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

 

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור