10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

טיפול לנשירת שיער

נשירת שיער

מספרת ש’ שנואשה מתרופות ותכשירי מדף למיניהם:  “למרות האכזבות הקשות שחוויתי בעבר, התמדתי בטיפול והקפדתי למלא אחר הוראות התזונה, נטלתי את פורמולות הצמחים שהותאמו לי והגעתי לכל טיפולי הדיקור.  לאחר כחודש, הלא יאומן קרה והנשירה הואטה! לאחר כחודשיים-שלושה היא פסקה לחלוטין”.

רובינו יודעים ששיער ראשו של אדם בוגר מכיל בין  100,000-150,000 שיערות, מהן 100 בממוצע נושרות באופן טבעי בכל יום.   במצב תקין, בכל זמן נתון 90% משיער הקרקפת נמצא במצב של צמיחה. אך האם ידעתם שלכל זקיק שיער יש מחזור חיים משלו המושפע מהגיל, מהמצב הבריאותי הכללי ומגורמים נוספים?

אמנם לשאלה מדוע זקיקי שיער באזורים מסוימים מתוכנתים לתקופת צמיחה קצרה יותר – אין תשובה רפואית ברורה, אך כן ידועים מספר גורמים שמשפיעים על איבוד שיער, כגון: ‘נשירה אנדרוגנטית’ (זוהי הסיבה הנפוצה ביותר לנשירת שיער בגברים אך גם בנשים – בפרט בגיל המעבר), חוסרים תזונתיים (למשל בברזל, בחלבון ובאבץ), אנמיה, חוסר איזון הורמונאלי (למשל תסמונת השחלות הפוליציסטיות בנשים), איבוד שיער לאחר לידה, מתח נפשי קיצוני, חוסר איזון בפעילות בלוטת התריס, מחלות אוטואימוניות ( אלופציה אראטה למשל), מצבים זיהומיים בעור הקרקפת (כגון פטרת או זיהום חיידקי מסוג אמפטיגו), לחץ דם נמוך, נטילת תרופות מסוגים שונים ועוד.

אולם האמת היא, שקיימים מאות (!) מצבים רפואיים שמתבטאים בנשירת שיער, ויש חשיבות רבה לאבחון המדויק שלהם.

מנקודת מבטה של הרפואה הסינית, נשירת שיער והתקרחות מהווים רק סימפטומים שמאותתים לנו על כך שהגוף יצא מהאיזון הכללי. האבחון הסיני, שמתבסס על תשאול ובדיקה מדוקדקת של הלשון ושל הדופק של מטופלים,  מסייע לי כמטפלת להבין מהו המקור לאותו חוסר איזון בגוף. את האבחון הסיני משלימות בדיקות דם ספציפיות, המיועדות לזיהוי מצבים הפוגעים בבריאות השיער, כגון חוסר איזון הורמונלי, אנמיה, חוסרים תזונתיים ועוד – כך אני מתאימה את הטיפול המדויק והנכון ביותר לכל מטופל ומטופלת. שילוב של דיקור, תזונה בראיה סינית וצמחי מרפא בהתאמה אישית בשיטה שפיתחתי יובילו, במרבית המקרים, לעצירת הנשירה אחרי כחודש מתחילת הטיפול ולצמיחה מחודשת תוך כארבעה חודשים.

הטיפול שלי בנשירת שיער כולל:

  • המלצות תזונתיות מותאמות אישית על פי הרפואה הסינית – בהתאם לאבחון הסיני ובדיקות הדם (למשל, אני מתאימה תזונה “לחיזוק דם” כטיפול באנמיה, או תזונה “מחזקת טחול” לשיפור תהליכי העיכול והספיגה וכו’)
  • דיקור גוף וקרקפת – כשהמטרה שלי היא לאזן אנרגטית את אותם איברים ומערכות שתפקודם יצא מאיזון, להניע דם אל עבר הקרקפת במטרה להזין את זקיקי השיער וכן להרגיע את הלב והנפש במצבי מתח נפשי שעלולים לגרום או להחמיר נשירה
  • נטילת פורמולות צמחי מרפא, אותן פיתחתי על בסיס ניסיון קליני רב שנים. צמחי המרפא בפורמולה פועלים במנגנונים משולבים לטיפול בשורש הבעיה (תרתי משמע כמובן). לדוגמא:

נשירה אנדרוגנטית – מערבת חוסר איזון של ההורמונים האנדרוגנים (הורמוני המין הגבריים). זהו חוסר איזון שיכול להיגרם לא רק אצל גברים אלא גם בנשים, שמתבטא בנשירה אופיינית (מפרצים באזור המצח ובצידי הראש). במצב זה אני משלבת בפורמולה צמחי מרפא התורמים לוויסות רמות הורמונים אנדרוגנים, כשהידוע מביניהם הוא הצמח דקל ננסי (Saw palmetto)  שנחקר רבות בהקשר זה בשנים האחרונות. בנשים, אני אוהבת להוסיף לפורמולה צמח גינקולוגי חשוב מאוד בשם ‘שיח אברהם’, שמשמש ברפואת הצמחים זה שנים רבות לאיזון הורמונלי נשי.

אנמיה וחוסרים תזונתיים – כשזה הטריגר לנשירת שיער, אני משלבת בטיפול צמחי מרפא שנקראים “סופרפודס” (מזונות-על). הם עשירים מאוד בברזל, בחלבון, בויטמינים ובמינרלים חיוניים החשובים לבריאות השיער. בנוסף לסופרפודס אני נוהגת לשלב צמחים “מחזקי דם” לטיפול באנמיה ובחוסרים תזונתיים.

סירקולציה לקויה לקרקפת – במצב זה אין אספקה נאותה של חמצן ורכיבי תזונה לזקיקי השיער. לכן בטיפול אני כוללת צמחי מרפא “מניעי דם” – כלומר צמחים שמשפרים את זרימת הדם לקרקפת ואת אספקת חומרי ההזנה לזקיקי השיער. אני מניחה שרובכם שמעתם על צמחים כגון גינקו בילובה ורוזמרין, אך יש עוד צמחים בקטגוריה זו, אותם אני מתאימה אישית לכל מטופל.

מתח נפשי קיצוני – חשוב מאוד לטפל גם באספקט הרגשי של בעיית השיער – שלעיתים רבות מהווה את הגורם לבעיה ולא רק סימפטום. אני נוהגת לשלב בפורמולה צמחי מרפא שמשרים תחושה מרגיעה ותורמים לשיפור מצב הרוח, וגם כאלו שנמצאו מחקרית כבעלי השפעה מווסתת על רמות הורמוני הסטרס (אדרנלין וקורטיזול), כמו למשל הצמח ההודי הנחקר ויתניה משכרת (אשווגנדה).

אתם יכולים לקרוא את המאמרים העוסקים בהרחבה בנשירת שיער ובאלופציה, ואת סיפורי ההחלמה של מטופלי.

אם אתם מתמודדים עם נשירת שיער קשה ואתם רוצים “טיפול שורש” בבעיה, אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלכם,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור