10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

פריון הגבר – טיפול באיכות הזרע ובפוריות הגבר באמצעות צמחי מרפא

פריון הגבר – טיפול באיכות הזרע ובפוריות הגבר באמצעות צמחי מרפא

בשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר מידע ואינספור מחקרים המצביעים על ירידה באיכות הזרע הגברי.
הסטטיסטיקה היבשה מצביעה על כך כי 40% מבעיות הפוריות של בני הזוג מקורן בגבר ומחקרים מצביעים על ירידה חדה של כ- 35% באיכות הזרע של הגבר הישראלי במהלך 15 השנים האחרונות והתחזיות להמשך אינן טובות יותר.
על איכות זרע ירודה עדיין מדברים פחות בפומבי, אך ידוע וברור כי מדובר במגמה עולמית הולכת ומחריפה.

מדוע זה קורה?

הסיבות לאיכות זרע ירודה מבוססות על השערות רבות ועל כיוונים שונים.
חלק מהסיבות מצביעות על משתנים סביבתיים כגון איכות מים המכילים חומרי הדברה, כימיקלים המצויים במוצרי קוסמטיקה, מזון וקרינה סלולרית.
חלקן מתמקדות במשתנים פרסונליים כגון ישיבה ממושכת, חוסר פעילות גופנית, עישון, מחלות ילדות או בעיה גנטית.

צמחי מרפא ורפואה אלטרנטיבית

ישנם מספר טיפולים שכיחים המתבצעים היום ע”י הרפואה הקונבנציונלית.
גם הטיפולים החדשניים ביותר ברפואה הקונבנציונלית לא תמיד מצליחים לתקן את הזרע עצמו וזו אחת הבעיות להן טרם נמצא פתרון ברפואה המודרנית.
גם את איכות הזרע הגברי ניתן לשפר באמצעות הרפואה האלטרנטיבית.
במקרים בהם איכות הזרע נמוכה מאוד או לחילופין לא קיים זרע ניתן לשפר את המצב באופן משמעותי באמצעות הרפואה הסינית וכוחם של צמחי המרפא.
התאמה, מינון ושילוב נכון של צמחי מרפא לצד התמדה ועקביות בנטילתם ישפרו את המצב.

צמחי מרפא

קטב מצוי – Tribulus terrestris

הקטב הוא צמח נפוץ בארצנו, כאשר לאחרונה המודעות אליו והשימוש בו הולך וגובר. הקטב הוא צמח משתרע על גבי הקרקע, הגדל גם בתנאי אדמה קשים – זהו צמח חד שנתי, הגדל על אדמות גירניות, שאינן עשירות במיוחד והוא משתרע עד לקוטר של מטר.

לא בכדי משמעות שמו של הקטב, במספר שפות, מרמזת על כלי נשק כלשהו. האופי הקוצני והמשתרע של הקטב – מנוצל ברפואת הצמחים, בעיקר כדי להתגבר על מכשולים וכיווצים שונים בגוף. אנרגיית האדמה הבולטת שלו (קרוב מאוד לקרקע), ממקדת את האופי הנ”ל אל האיברים “הארציים” יותר שבגוף – בעיקר לערמונית ולמערכת הרבייה.

ברפואה היוונית הקדומה וברפואה ההודית, הקטב שימש ומשמש “כטוניק ומחזיר נעורים”. הקטב מסווג ע”פ האיור וודה כצמח מחזק ואפרודיזיאק (מגביר חשק מיני), כמשתן ומחזק עצבית. בהודו הקטב ידוע בשימוש לטיפול באימפוטנציה ובבעיות פוריות בגברים. גם במזרח אירופה – הקטב מוכר באופן מסורתי לחיזוק מסת שרירים, חיזוק כללי וחיזוק האון המיני.

בשנים האחרונות ישנן מספר מחקרים ומעקבים קליניים, אשר תיעדו השפעה הורמונאלית של הקטב, לשיפור איכות הזרע ושיפור תפקודים הורמונאליים ומיניים של הגבר.

אחד מהשימושים המוכרים ביותר של הקטב הוא הטיפול בבלוטת הערמונית והשפעה על מערכת הרבייה הגברית. בלוטת הערמונית הינה איבר דינאמי, המייצרת הפרשות שונות ונמצאת בקשר תדיר עם מערכות הגוף – תוך כדי שהיא מושפעת מהן באופן הורמונאלי. חוסר איזון במערכות הגוף השונות עלול ליצור שיבושים הורמונאליים, כאלו או אחרים, אשר עשויים לפגוע בתפקודה התקין של הערמונית. הגדלה שפירה של הערמונית היא דוגמא חיה לכך. בלוטת ערמונית בריאה ומתפקדת הינה חיונית לפוריות הגבר, בין היתר בהיותה האחראית על ייצור נוזל הזרע. המשך תפקוד תקין של הערמונית, תלוי כמובן באופן ישיר ב”תנאי הסביבה”, קרי – באיזון הורמונאלי של כלל מערכות הגוף, יחד עם מקצב חילוף חומרים נכון ומאוזן של הבלוטה עצמה. כאן בדיוק משתלב אופיו של הקטב, כצמח המתאים את עצמו לסביבה משתנה. הקטב מחזק תהליכי הפרשה בערמונית ומאזן הורמונאלית (לרבות השפעה על רמות טסטוסטרון).

פעילות זו, בנוסף לתכונותיו האנטי דלקתיות ותרומתו לניקוז רעלים (דרך מערכות הפינוי של הגוף), הופכות אותו לאחד מצמחי המרפא החשובים לטיפול בבעיות שונות של בלוטת הערמונית.
תכולת הסאפונינים של הצמח הינה בעלת השפעה על המערכת ההורמונאלית. הקטב הוא צמח אפרודיזיאק המעלה חשק מיני. חשק מיני קשור לאופן יעיל של ייצור והפרשה מבחינה פיזיולוגית – אשר גם אותו הקטב משפר, כפי שתואר לעיל.

בשל ההשפעה על מספר נקודות מפתח כמו הגברת החשק המיני, העלאת רמות ההורמונים הגבריים וכן ע”י חיזוק פיזיולוגי של הערמונית ואיברי הרבייה האחרים – מושגת בסופו של דבר הפעולה של הגברת איכות הזרע, הנחוצה במקרים של בעיות פריון בגברים.

דקל ננסי – Serenoa serrulata

 הדקל הננסי צומח לחופי מספר מדינות בארה”ב, לאורך החוף האטלנטי ודרום קליפורניה והוא יכול להגיע עד לגובה של כ-4 מ’, אך בד”כ הגובה הממוצע הינו כ-2 מטרים, מה שמצדיק את שמו הננסי. הצמח מצוי גם בפנים היבשה, בביצות או לצד מקורות מים, באזורים גשומים בצפון ודרום אמריקה.
הדקל הננסי שופע, יחסית לגודלו, בפירות קטנים הנמצאים בשימוש רפואי מזה שנים רבות. האינדיאנים, ילידי צפון אמריקה, נהגו לאכול את פירותיו והאמינו שהם מזון מרפא לאין אונות ולירידה בחשק המיני. שימושים רפואיים נוספים, גם ע”י בני המאיה, היו כיוח וטיפול בדלקות של מערכת הנשימה והשתן. האקלקטיים בצפון אמריקה (זרם רפואי שהיה קיים במאה ה-19 בארה”ב) הרחיבו את השימוש בצמח ואף נהגו לכנותו בשם: “Old man`s friend”, זאת בשל השימוש לטיפול בהפרעות שתן בגברים, על רקע תפקוד לקוי של בלוטת הערמונית.

בשנים האחרונות, הפך השימוש בדקל הננסי למקובל מאוד, לטיפול בתסמינים הקשורים להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית (BPH), ולפתולוגיות אחרות במערכת המין והשתן הגבריים.

הדקל הננסי הינו צמח בעל אפקט דינאמי על גוף האדם, המגביר אנרגיית חיות ומגוון של תהליכים בגוף. יתרה מכך, הצמח אף מגביר ומחדש פעימה של איברים רדומים ומערכות הנמצאות במצב של תקיעות מסוימת (כמו למשל בבעיות פוריות בגברים או בדלקות של הערמונית ודרכי השתן). פעולות אלו מושגות, בין היתר, ע”י חיזוק והזנה של מערכות פנימיות של הגוף, שיפור זרימת הדם וכן ע”י השפעה מחזקת ומעוררת מצב רוח, האופיינית לצמח.

סך האפיונים הללו משווה לדקל הננסי תכונה בולטת וייחודית של חיזוק של “תיאבון לחיים”, אשר עשוי לשמש במקרים של חוסר רצון לחיות (במקרים של דיכאון למשל) או לחלופין, כאשר מתעורר קושי של יצירת חיים חדשים (בעיות פוריות בקרב גברים).

מאקה – Lepidium

מאקה הוא הצמח היעיל ביותר לטיפול ושיפור התפקוד המיני בגברים ונשים, מעלה את הפוריות, משפר ומעלה את ספירת זרע נמוכה ומשפר תפקוד מיני לקוי. הצמח מאקה Lepidium Meyenii גדל בהרי האנדים בלבד ומעל לגובה האלפיני שהוא מעל 4000 מטרים מגובה פני הים.

הילידים הפרואנים בני המקום כינו את הצמח בשם MACA ועשו שימוש נרחב בשורש הצמח לתזונה, לשמירה על הבריאות ובעיקר לאפשר רמות אנרגיה גבוהות. יש לזכור כי הרי האנדים אינם מתאימים לגידולים חקלאיים ובגבהים אלו מקורות המזון הם מצומצמים מאד היות וצמחים אינם מסוגלים לשרוד בגבהים אלו ולכן שורש המאקה היה ונותר בעל חשיבות רבה בעיקר בזכות היותו למקור עוצמתי לאנרגיה יחד עם תכונות בריאותיות רבות כגון חולשה, אימפוטנציה ותפקוד מיני ירוד, פוריות ירודה וחולשה גופנית.

צמח המאקה עשיר בחומצת אמינו מסוג ארגנין אשר מסייעת בגוף ליצור חומר Nitric oxide אשר ידוע בתכונתו המרחיבה כלי דם ותכונה זו משפרת באופן משמעותי את היכולת הגברית בהשגת זקפה תקינה, חומצת אמינו נוספת Hystadine משפרת באופן משמעותי את היכולת לבצע פליטת זרע מלאה ותקינה

על פי מחקרים לצמח מאקה ישנן תכונות אפרודיזיות (מעלה תשוקה מינית), מעלה את ספירת הזרע, איכותו מבנהו ותנועתיות של תאי הזרע, תורם לבריאות בלוטת הערמונית (פרוסטטה) ומקל על תסמינים הנובעים מהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.

סיפור הצלחה:

עמוס (שם בדוי) בן 31, כיום מטופל באמצעות צמחי מרפא, הגיע לקליניקה לאחר שהרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לאתר תאי זרע בבדיקות חוזרות ונשנות שביצע .
בגיל 28.5 לאחר מס’ ניסיונות בהם ניסו עמוס ואשתו להרות ביצע עמוס מס’ בדיקות נוזל זרע, בהפרש של חודש מאחת לשנייה, במהלכן התגלה כאמור כי לעמוס אין תאי זרע כלל.
יש לציין כי בגיל 19 במהלך השירות הצבאי התגלתה אצל עמוס ווריקוצלה בדרגה נמוכה אולם בתקופה זו, בדיקת הזרע שביצע הייתה תקינה.

עמוס פנה לטיפול אצל פרופסור מומחה לבעיות פריון. המומחה הבחין כי לעמוס ערכים נמוכים בהורמון הקשור לייצור הזרע ועל כן קיבל עמוס  טיפול תרופתי בזריקות מנוגון למשך שלושה חודשים. במהלך קבלת הטיפול התרופתי ביצע עמוס, בין היתר, בדיקת קריוטיפ שהעידה על מחיקה חלקית בכרומוזום ה-Y ולדברי מומחה הפריון יתכן והדבר והשפיע לרעה על מצבו של עמוס.
כחודש לאחר סיום קבלת הזריקות ביצע עמוס ספירת זרע חוזרת אשר גם בא לא נצפו תאי זרע כלל.
גם לאחר בדיקת זרע נוספת במכון מיוחד המשתמש במיקרוסקופים בעלי עוצמת הגדלה גבוהה במיוחד, לא נמצאו תאי זרע.

בשלב זה, החליט מומחה הפריון לבצע הליך כירורגי (TESA) של שאיבת זרע ישירות מרקמת האשך.
בהליך זה נשאבו תאי זרע תקינים בכמות מספקת וחלקם הוקפאו. תאי זרע אלו הובילו להריון באמצעות IVF.
עמוס החליט לטפל במקור הבעיה. ומאחר ומומחה הפריון לא ידע להסביר את מקור הבעיה ופתרונה בחר עמוס לפנות לטיפול אלטרנטיבי.

לאחר בחינת תוצאות בדיקות נוזל הזרע וכן בדיקות דם נוספות, הותאמו לעמוס פורמולות צמחיות אשר תואמות את מצבו. הפורמולות משתנות מעת לעת בהתאם לצרכי המטופל וכך היה גם במקרה זה.
לאחר ליווי צמוד וחצי שנה של שתיית הפורמולות הצמחיות ביצע עמוס בדיקת זרע נוספת במהלכה התגלו לאחר סרכוז כמיליון תאי זרע!
לאחר חצי שנה נוספת (כשנה לאחר תחילת הטיפול) נמצא בבדיקת הזרע שביצע עמוס 2 מיליון זרעים (ללא תהליך של סרכוז).
הטיפול בעמוס שהיה עקבי ומתמיד הוביל לתוצאות מדהימות בכל קנה מידה. בכוחן של הפורמולות הצמחיות המותאמות באופן אישי לשפר את מצבו של כל מטופל גם אם הרפואה הקונבנציונלית לא צלחה במתן פתרון.

אם אתה מתמודד עם בעיות פריון, אתה מוזמן ליצור עמי קשר דרך האתר,  דרך המייל שלי: [email protected]
או בטלפון: 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור