10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

שרירנים (מיומות) – מבוא

הרחם הוא המרחב בו הביצית המופרית משתרשת ומתחילה להתפתח לעובר. יש מקרים בהם בעיה הורמונלית או חסימתית אינה מאפשרת את השתרשות הביצית והתפתחותה, ואחד מהם הוא הימצאות שרירנים (גידולים שפירים) ברחם. במחקר שנערך על ידי ה- National Institute of Health האמריקאי נמצא כי נשים רבות יפתחו שרירנים בשלב מסוים בחייהן. הם יכולים להיות בגודל של אפונה או בגודל של אשכולית, להופיע ללא סימפטומים או לגרום לווסתות כבדות וכואבות מאוד, לכאב בעת קיום יחסי מין, לכאבי גב תחתון, לאנמיה, לחולשה, לבעיות פריון, לסיבוכים בהיריון ועוד.

בדרך כלל, האבחון של שרירנים על ידי רופא יוביל להמלצה לנטילת גלולות או לשימוש בהתקן תוך רחמי מסוג מירנה (המפריש את ההורמון פרוגסטרון) – תלוי בגיל המטופלת. אך לרוב אלו אופציות לא יעילות לאורך זמן, ואחרי הפסקתן יש צמיחה מואצת של הגידול. אופציות אחרות הן פולשניות, ונשים רבות שואפות להימנע מהן. כשהגידולים גדולים מאוד, לעיתים הטיפול היחידי המוצע הוא כריתת רחם – ולכך יש השלכות רגשיות לא פשוטות, בכל גיל. בנוסף, הניתוח עלול לגרום להצטלקויות ולהידבקויות באזור אברי הרבייה שעלולות לפגוע ביכולת להרות.

הבשורה הטובה היא, שמאחר וגדילת השרירנים מושפעת מרמות גבוהות של אסטרוגן, הם לרוב יצטמצמו בצורה ניכרת במנופאוזה – כשרמות האסטרוגן יפחתו באופן טבעי. אולם עד אז, במקרים רבים הרפואה הסינית יכולה לסייע לעצור את גדילת השרירנים, וגם להקל  משמעותית על סימפטומים נלווים (כאבי מחזור, ווסת שופעת, חולשה, אנמיה וכו’). הטיפול הסיני כולל דיקור ונטילת תמציות צמחי מרפא במטרה להביא לאיזון הורמונלי, וכן המלצה לבחירה במזונות שבראייה סינית, יסייעו לגוף בפירוק ובהפרשה של עודפי אסטרוגן – בכדי ליצור סביבה פנימית של אסטרוגן נמוך.

הרפואה הסינית אף רואה קשר בין מצבים רגשיים לבין התפתחות שרירנים. כך למשל חוויה טראומתית, תחושת טינה או כעס עצור או אפילו חסימה של היצירתיות – יכולות לגרום להאצת גדילת השרירנים. הדבר נכון גם לגבי סטרס – הוא עלול להשפיע על מערכת החיסון והמערכת ההורמונלית ולשבש את התפקוד האופטימאלי של הגוף. במצבי מתח כרוניים לדוגמא, עשויה לעלות רמת הקורטיזול (הורמון הסטרס) ולגרום ליצירת שיבוש הורמונלי שיתבטא ברמות נמוכות של פרוגסטרון לעומת רמות גבוהות של אסטרוגן. בטיפול שלי, אני מתייחסת גם לאספקטים הרגשיים שמוציאים את הגוף מאיזון, באמצעות דיקור וצמחי מרפא.

לבסוף, אני רוצה לספר לך שגם במקרים קיצוניים, כשכריתת רחם היא האפשרות הרפואית היחידה המוצעת לטיפול, מטופלות רבות בוחרות להשאיר את הרחם ולהמתין לגיל המעבר בו השרירנים יתכווצו באופן טבעי והדימום הכבד ייפסק. להן אני מסייעת באמצעות הרפואה הסינית לשפר את איכות החיים על ידי ריסון הדימום הכבד בזמן הווסת ו”בניית דם” לשם מניעת אנמיה במהלך שאר ימי המחזור, הקלה על ההתכווצויות והכאבים ועוד. זאת בצד תמיכה באיזון הורמונלי בגוף, כדי למנוע מהשרירנים להוסיף לגדול.

 

אם גם את מתמודדת עם בעיה של שרירנים, הרשי לי לעזור לך. אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר דרך האתר,  דרך המייל שלי: [email protected] או בטלפון: 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

 

 

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור