10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

דיקור קוסמטי

טיפול אנטי-אייג’ינג עתיק יומין שזוכה לביסוס מחקרי

התיאוריה הסינית

עור הפנים חשוף לגמרי לסביבה החיצונית ולפגעי האקלים, והוא מושפע ברמה היומיומית מאיכות האוויר, מהשמש, מהרוח ומתנאי לחות ויובש.  לכך מתווספים גורמים תזונתיים ותהליכים רב-מערכתיים פנימיים, פיזיים ונפשיים, אשר משפיעים על איכותו ומרקמו – יחד הם מטביעים בו לאורך זמן את חותמם. גם ברפואה הסינית, עור הפנים מהווה שיקוף של מה שמתרחש מסביבנו, בתוכנו ובליבנו, ובעיני הסינים, ההתבטאות של היופי היא בראש וראשונה מן הפנים אל החוץ.

בסין ובארצות המזרח, דיקור קוסמטי משמש מאות שנים ככלי עוצמתי ויעיל מאוד להעצמת היופי הטבעי ולשימור את המראה החיוני הצעיר.

הרפואה הסינית מתייחסת ל- 365 נקודות דיקור שפזורות על פני עור הגוף והפנים, שדרכן עוברים 12 ערוצים אנרגטיים. ערוצי אנרגיה אלו מכונים מרידיאנים ולאורכם זורמת אנרגיית החיים (צ’י) שמזינה את כל אברי ומערכות הגוף. לפני אלפי שנים גילו המרפאים הסינים שמרידיאנים רבים מתחילים או מסתיימים בפנים, ולחלקם יש תתי-ערוצים פנימיים שמובילים אל הפנים. מרידיאנים אלו משקפים את מערכת היחסים שבין התפקוד ההרמוני של מערכות הגוף, בריאות הנפש ומראה עור הפנים.

ואיך כל זה התגלה? זה קרה כאשר המרפאים הסינים נוכחו לראות שטיפול בבעיות בריאותיות שונות באמצעות דיקור גוף, שיפר באופן ניכר גם את מראה עור הפנים: הוא גרם לעור להיראות צעיר יותר, הוא שיפר את המרקם ואת המוצקות שלו ואפילו את רמת הלחות של העור ואת טונוס שרירי הפנים.

מאז ועד היום תחום הדיקור הקוסמטי התפתח באופן נרחב. כיום משתמשים במחטים זעירות ודקיקות בנקודות דיקור שמפוזרות על הקרקפת, הפנים והצוואר למטרות של טיפול אסתטי ואנטי-אייג’ינג, שמתמקד בשיקום והצערת עור הפנים. המרפאים הסינים גורסים כי השיפור במראה עור הפנים קורה כשאנרגיית הצ’י והדם מנותבים באופן מוגבר באמצעות הדיקור אל אזור הפנים וגורמים לסטימולציה של תאי העור, להמרצת המטבוליזם התאי, לניקוז רעלים מיטבי ולטונוס שרירים משופר. בפועל כל זאת מתבטא לא רק במראה עור חיוני,ובמיצוק עור נפול, אלא ממש באפקט של הרמת הפנים, העפעפיים וזוויות הפה. הדיקור הסיני יעיל גם להעלמת כתמי פיגמנטציה, עיגולים שחורים ו”שקיות” מתחת לעיניים ולטשטוש קמטים באופן משמעותי.

ככל הנראה, השימוש במחטים יוצר מיקרו-טראומה בעור (חבלות מיקרוסקופיות), שמפעילה את מנגנון הריפוי והאיחוי הטבעיים של הגוף, תוך ייצור מוגבר של קולגן (חלבון שמספק רשת תמיכה לרקמת העור) ואלסטין, שבמשולב מקנים לעור מרקם מוצק וגמיש כאחד. הגברת זרימת הדם באופן ממוקד לעור הפנים מזינה את התאים ומרווה אותם ברכיבי לחות.

הטיפול בדיקור מתייחס גם לעודף מתח בשרירי הפנים. יש אנשים למשל, שמחזיקים הרבה מתח באזור הגבות וגם בלסת (זה קורה הרבה אצל חורקי שיניים), מה שיוצר מראה פנים מהודק וקפוץ. לכן החדרת מחט לאזורים אילו תגרום להרפיית השרירים הקפוצים ולריכוך של המראה הכללי. לעיתים, מראה הפנים יכול לתת אינדיקציה לבעיה פנימית על פי הרפואה הסינית. למשל, לחיים שסמוקות תמידית עלולים להעיד על עיכול לא מיטבי, ובמצב זה דיקור באזור כפות הרגליים וברגליים יכול להביא לשיפור בעיכול. כאשר מערכת העיכול תהיה במיטבה, ישתפר משמעותית גם מראה עור הפנים – כך על פי הרפואה הסינית.

טיפול אנטי-אייג’ינג שהפך לטרנד עולמי

תחום הדיקור הקוסמטי נמצא כיום בפריחה במדינות רבות בעולם והפך לטרנד בקרב סלבריטאים במדינות רבות. בארה”ב הוא משמש כטיפול מקובל לא רק בתחום האנטי- אייג’ינג אלא גם בבעיות עור נפוצות כגון אקנה, צלקות, רוזיאה ועוד, וישנן עדויות רבות ליעילותו. הערך המוסף הוא בכך שהוא מטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים, והוא משלב דיקור גוף לאיזון רב-מערכתי, צמחי מרפא, עיסויים מיוחדים, ותזונה מיטבית – במטרה להשיג מראה עור משופר לאורך זמן. נשים רבות כיום, שלא רוצות לעבור ניתוח או להזריק חומרים סינטטיים, בוחרות להאט את סימני ההזדקנות ולשמור על מראה עור צעיר וחיוני באמצעות דיקור קוסמטי.

מה אומרים המחקרים המודרניים?

בדו”ח שפורסם עוד בשנת 1996 בכתב העת הבינלאומי לאקופונקטורה קלינית צויין שמתוך 300 אנשים שטופלו בסין בדיקור קוסמטי, אצל 90% הייתה השפעה ניכרת כבר לאחר מחזור טיפול אחד! מה זה כלל? שיפור במרקם ובגוון העור, גמישות מוגברת, הפחתה בקמטים ואפילו הרגשה של חיוניות כללית מעבר לשיפור הממוקד במראה העור.

בראיון עם פרופסור לרפואת עור מאוניברסיטת קליפורניה שפורסם בעיתון ניו-יורק טיימס, נטען כי השינוי לטובה במצב העור וטשטוש הקמטים לאחר דיקור קוסמטי כלל אינו מפתיע, מפני שהדיקור משפיע על טונוס שרירי הפנים, כלומר הוא תורם להרפיית אותו מתח שמצטבר בשרירי הפנים, שבסופו של דבר גורם לקמטי הבעה. הפרופסור אף הסכים כי מחט שמוחדרת לשכבת העור יוצרת פגיעה מיקרוסקופית וכי העור יגיב לפגיעה בהאצת תהליך הריפוי והאיחוי הטבעי ובייצור קולגן.

נושא היעילות של הדיקור הקוסמטי אף זכה להתעניינות מחקרית בשנים האחרונות. מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine בחן את מידת השינוי בעור הפנים אצל נשים בגילאי 40-59 לאחר קבלת 5 טיפולי דיקור קוסמטי שהתמקדו בראש, בפנים ובצוואר, לתקופה של 3 שבועות. תוצאות הניסוי הראו שיפור מובהק במיצוק עור הפנים של הנשים לאחר הדיקור הקוסמטי. החוקרים הסיקו כי אכן הדיקור הקוסמטי הוא כלי טיפולי מבטיח מאוד.

שמירה על רמת הלחות בעור היא אחד מהעקרונות החשובים בתחום האנטי-אייג’יניג, ומחקר קוריאני, שפורסם בכתב העת Acupuncture medicine, בדק האם לדיקור קוסמטי יש השפעה בהקשר זה. נמצא כי לאחר סדרה של 5 טיפולי דיקור פנים, חל שיפור בתכולת הלחות והשומן בעור הפנים של המשתתפות בגילאי ה- 50.

הדם נושא חמצן ורכיבי תזונה לתאים ומסנן מהם חומרי פסולת. לכן סירקולציה תקינה חשובה מאוד לבריאות העור, וזהו ככל הנראה אחד המנגנונים בו פועל הדיקור הקוסמטי להשגת השפעה אנטי-אייג’ינג. מחקר בהשתתפות 52 סטודנטים לרפואה, שפורסם בכתב העת American Journal of Chinese Medicine, הראה כי אפילו סשן דיקור בודד שנמשך 30 דקות גרם להמרצת זרימת הדם לעור.

חוקרים קוריאנים טוענים שהזדקנות מהירה של עור פנים נובעת, בין היתר, מהחום שמפיקים שרירים תת-עוריים, שגורם ליובש מוגבר בעור לאורך זמן. החוקרים הצליחו להראות שטיפול בדיקור קוסמטי מסייע לווסת את פליטת החום מאותם שרירים, ולהעלות את רמת הלחות בעור. הם טוענים כי זהו רק אחד ממנגנוני האנטי-אייג’ינג של הדיקור הקוסמטי. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Korean Journal of Acupuncture.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור