10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

הקשר בין נשירת שיער מלחץ ובעיות עיכול

נשירת שיער מלחץ ובעיות עיכול

השיער הוא ללא ספק אחד האינדיקטורים הויזואליים, המשקף את הבריאות הכללית של האדם.  אם השיער מתחדש ונראה בריא אזי הגוף במצב טוב ובמקביל משדר חוסן ויציבות.  אך אם השיער שביר, חסר ברק ונראה “חולה”, זה עלול להתפרש כסימן של בריאות לקויה וחוסר בויטמינים או מינרלים.  בעקבות מחקרים שנעשו בתחום נמצא קשר ישיר בין מחלות שמקורן במערכת העיכול, לנשירת שיער במיוחד בקרב נשים.

נשירת שיער וספיגה לקויה

נוהגים לייחס את החיבור בין נשירת השיער למערכת העיכול כספיגה לקויה של חומרים כאבץ, חלבון ואחרים הנוצרים מחומצות הקיבה. כמו כן, אובדן ברזל ומחסור בחמצן כתוצאה מאנמיה, מחסור בויטמין B7  כן, כל אלה תורמים לנשירה ונובעים מכשלים חמורים בדרכי העיכול.

הליקובקטור פילורי

אחת מהתופעות הנפוצות הינה נשירת שיער בשל הימצאות חידק הליקובקטור פילורי.  הליקובקטר פילורי פוגע ביכולת של הגוף לספוג ברזל ומינרלים דרך הקיבה. כך, במקרים רבים, הימצאותו של חידק הליקובקטר פילורי ללא אבחון וטיפול מתאים מלווה בכך שהחולה סובל מנשירת שיער בלתי מוסברת.

נשירת שיער מלחץ – גורמי סטרס

פרמטר נוסף וקריטי לא פחות, שנבדק רבות במחקרים ונמצא כקשור לתופעת נשירת השיער, הוא אפקט המתח והלחץ המלווים את כולנו בחיי היומיום העמוסים בעבודה, בבית ובחיינו האישיים.

המתח הכרוני עלול לעודד תסמינים פיזיולוגיים לרבות, דופק מואץ, חוסר שקט, עצבנות, נדודי שינה, לחץ בחזה, כאבי בטן קשים ועוד.  סימפטומים אלה ורבים אחרים ההופכים למתמשכים מתמרצים את התפתחותן של מחלות רבות, אוטואימוניות, התפתחות תאים סרטניים, מחלות מעיים, מעי רגיז וכדומה…

סטרס שמתארך פוגע במערכת החיסונית של הגוף וחושף את האדם להידבקות בזיהומים שונים, דבר שעלול להמיט אסון והרס הן על הגוף והן על הנשמה תוך כדי איבוד שליטה שכתוצאה מכך יכול להעמיד את האדם בסיכון בריאותי מדרגה ראשונה.  נשים רבות מגיעות לאבחון לא רק בשל נשירת שיער אלא לבדיקה של תופעה אחרת שבמקביל אליה מתלווה תופעת נשירת השיער.

הרפואה הסינית מאמינה שיש מספר איברים הממונים על צמיחה בריאה של השיער:

  • הכבד – בעל חשיבות גבוהה בתהליך של הזנת הדם לכיוון הקרקפת.
  • הריאות – מופקדות על הנקבוביות בגוף וכמובן בקרקפת, הן מתירות הזנה של חומרים שונים לתוך שורשי השיער.
  • הכליות – ממונות על הזנת האנרגיה (הצ’י) לראש.

התורה הסינית מציעה מגוון טכניקות טיפול בנשירת שיער אצל נשים.  כמובן, שהיא נתמכת באבחנה ספציפית של המטופלת ולוקחת בחשבון את המצב הבריאותי בו היא נמצאת.  הטיפול יכול לכלול דיקור בגוף או דיקור נקודתי בקרקפת של המטופלת לשיפור קצב השיקום של השיער.  בנוסף, ניתן לשלב צמחי מרפא בעלי סגולות רבות, המסייעים לחיזוק ולשיפור איכות השיער וצמיחה מחודשת.  שינוי הרגלי התזונה של המטופלת הוא שלב נוסף בו יומלץ על תוספי תזונה שיש לקחת על מנת להגדיל את מאגרם בגוף באם יתגלה חוסר.  הרפואה הסינית מאמינה, שעל ידי כל הכלים האלה ניתן להגיע לתוצאות ולטפל בנשירת השיער, אך לצד זה חשוב מאד גם ללמוד דרכים בריאות להתמודד עם גורמי הלחץ האישיים והנפשיים של כל אחד ואחד מאיתנו.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלכם,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור